Cyberpunk 2077'ye RTX müjdesi!

İlgi albenili hikayesi, sunduğu uçsuz bucaksız dünya ve şaşılacak grafikleri ile Cyberpunk 2077, bir oyun için büyük ses getirecek bütün özelliklere sahip. Bugün, Cyberpunk 2077'nin oyunların performansını artıran NVIDIA DLSS 2.0'ı destekleyeceğine ve oyunun ışın izleme ö.

Cyberpunk 2077'ye RTX müjdesi!

İlgi albenili hikayesi, sunduğu uçsuz bucaksız dünya ve şaşılacak grafikleri ile Cyberpunk 2077, bir oyun için büyük ses getirecek bütün özelliklere sahip. Bugün, Cyberpunk 2077'nin oyunların performansını artıran NVIDIA DLSS 2.0'ı destekleyeceğine ve oyunun ışın izleme özelliğini nasıl kullanacağına dair en son teferruat, yeni bir fragmanla duyuruldu.

Cyberpunk 2077'yle birlikte kullanıcılar, aşağıdaki ışın izleme özelliklerini deneyimleyebilecekler:

Işın İzleme Özellikli Çevresel Perdeleme (Ambient Occlusion): Çevresel perdeleme, bir sahne içerisinde bulunan bütün noktaların ortam aydınlatmasına ne değin maruz kaldığını hesaplayan bir görüntüleme tekniğidir. Bu teknik bir uçtan bir uca oluşan dağınık gölgelendirme etkisi doğruca kapalı ve başka objeler arkasından kalan alanlar daha karanlık bir tonlamaya sahip olur ve sahnenin daha parlak öğeleri ile oluşan bu kontrast sayesinde ortaya daha realist bir bakış çıkar. Cyberpunk 2077'de Ray Tracing özellikli çevresel perdeleme gölge bilgisinin yer almadığı için geleneksel görüntüleme yöntemleri ile hesaplanamayacak lokal gölgelendirme efektlerini ortaya düzenlemek için yerel ışık kaynaklarıyla birlikte kullanılabilir. Bu sayede ortaya fazla daha realist bir manzara çıkmış olur.

Işın İzleme Özellikli Dağınık Işıklandırma: Geleneksel görüntüleme teknikleriyle zahmetsizce elde edilemeyen bu özellik hem gökyüzü aydınlatmasını, hem de ışık dağıtım özelliğine sahip dokulardan (emissive textures) yayılan ışığı hesaplar.

Işın İzleme Özellikli Yansımalar: Cyberpunk 2077'deki Ray Tracing özellikli yansımalar tüm yüzeylerde kullanılır ve ışın takibi devasa bakış mesafelerinde bile realist yansımalar sağlayacak şekilde birkaç kilometreye kadar uzanabilir. Işın izleme özellikli yansımalar opak ya da şeffaf yüzey gözetmeksizin bütün yüzeylerde, üzerinden bir kere yansıtılan ışını takip ederek hesaplanır. Hesaplananlar arasında doğal ayna etkisi yaratıcı cam pencereler veya daha vahşi yansımalara yol açan pürüzlü bir dokuya sahip metal yüzeyler gibi öyle çok bambaşka özellikte yüzey bulunur. Ekran alanı efektlerinin (screen space reflections) tersine, ışın izlemeli yansımalar, o anda sahnede bulunmayan objelerden kaynaklanan yansımaları da hesaplayabilirler ve bu sayede ekrana oyuncunun o anda içinde bulunduğu ortamı çok daha realist bir şekilde yansıtan bir görüntü ortaya çıkmış olur.

Işın İzleme Özellikli Gölgeler: Geliştiriciler, Ray Tracing sayesinde oyunlara piksel bakımından hatasız, gölge haritalarının kaybından ve sınırlamalarından etkilenmeyen gölgeler ekleyebilir. Cyberpunk 2077'de güneş ve aydan yayılan ışığın gölgeleri ışın izleme kullanarak hesaplanıyor. Bu sayede güneş ve ay ışığından kaynaklanan gölgeler bedenen gerçeği yansıtacak ve hatta ışığın bulutlardan geçerken dağılması da denklem içerisinde yer alacak.

Işın izleme ve NVIDIA DLSS 2.0 özelliklerinin oyun tutkunlarına 19 Kasım 2020 tarihinden itibaren sunulması bekleniyor.

NVIDIA GeForce platform pazarlama başkan yardımcısı Jason Paul, "Cyberpunk 2077 bütün zamanların en fazla beklenen oyunlarından biri. CD PROJEKT RED'in sıra dışı hikayesi ve çarpıcı sanatsallığı ile RTX destekli ışın izleme ve NVIDIA DLSS 2.0 özellikleriyle Cyberpunk 2077, 2020'nin olmazsa olmaz oyunu olacak."

Cyberpunk 2077'yi GeForce NOW'da Oynayın

Cyberpunk 2077 ışın izleme efektleri ve DLSS 2.0 desteği ile GeForce NOW'da bu yılın sonlarına dürüst satışa sunulacak. Eski nesil bir PC, Mac, SHIELD ya da Android cihazda oynansa zeka Cyberpunk 2077, 1080p 60 FPS'de deneyimlenebilecek. GeForce NOW hakkında daha artı data için tıklayın.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER