Mobil oyuncular botla kazanıyor!

Mobil oyunlar çabucak büyümeye devam ediyor.

Mobil oyuncular botla kazanıyor!

Mobil oyunlar çabucak büyümeye devam ediyor. Mobil app'ler, dünya çapındaki dijital oyunculuğun %81'ini oluşturuyor. 2021'e kadar her dört kişiden birinin aktif bir mobil oyuncu olması ve mobil oyunlara 180 milyar dolar harcanması bekleniyor. Fakat bu büyüme beraberinde app-içi bot sahteciliğinde de bir çoğaltma getiriyor.

App'lerde veya web sitelerinde tekrarlayan işleri yapmakta kullanılan araçlar olan Bot'ları, aldatma yapmak isteyen oyuncular kullanıyor. Oyunların otomatikte oynanmasını karşılayan bu durumda da gerçek kullanıcılara karşısında hileli bir avantaj sağlanmış oluyor. Google'da "mobil oyunlar için botlar" aratıldığında adeta 79.5 milyon sonuç çıkıyor. Adjust, yeni yayımladığı anket sonuçlarında kullanıcıların %41'inin, galip gelmek için bot satın aldığını ve ortalama 65 dolar harcadığını gösterdi. Araştırma, ABD'deki oyuncuların profilini çiziyor ve oyun topluluklarının ve ekonomilerinin botlardan nasıl etkilendiklerinin anlatıyor:

Katılımcıların %31'i defalarca botlara aleyhinde oynadığını söylüyor. %63'ü botların oyunu, topluluğunu ve oyunun ekonomisini negatif etkilediğini söylüyor. Bu şekilde hissedenlerin yaklaşık dörtte üçü (%74) Y kuşağından ve %61'i her gün oyun oynuyorlar. Z kuşağının %12'si ayda 201 dolardan artı ödüyor, bu da kuşaklar arasındaki en yüksek tedarik. e-Marketer raporuna göre ABD'deki mobil oyuncuların büyük bir kısmı kadınlardan oluşuyor ama ankete katılan ve bot kullandığını söyleyenlerin adeta dörtte üçü (%72) erkek ve yalnızca %28'i bayan. Adjust'ın anketine katılan ve bot kullananların hemen hemen yarısı (%48) erkek olduğunu ve %30'u kadın olduğunu belirtti. Oyunlarda bot kullananların yarısı Y ve X kuşağından.  Bot satın bölge katılımcıların %72'si erkek.

Hem, botlar hakkında hangi ifadelerin kendilerine kadar dürüst olduğu sorulduğunda:

Katılımcıların %39'u botların oyunu herkes için bozduğunu düşünüyor. Katılımcıların %37'si diğerlerinin botları kullanmanın adil olmadığını düşünüyor. %27'si insanların istedikleri zaman bot kullanabilmesi gerektiğini düşünüyor ve %28'i, öteki halk bot kullandıkça kendilerinin de kullanabileceklerini söylüyor.

"Botlar, yalnızca rekabeti yok etmekle ve oyun deneyimini etkilemekle kalmıyorlar, ayrıca oyunun meslek modeline de zarar veriyor," diyen Unbotify CEO'su ve Kurucu Ortağı Yaron Oliker, sözlerine şu şekilde devam ediyor: "Öncelikle en değerli kullanıcılarınızı kaybedersiniz ve cironuz azalabilir, hatta itibarınızı kaybedebilirsiniz. İkincisi, botlara para harcayan insanlar, app-içi alışveriş yapmıyorlar, bu da app cironuzun azalmasına yol açıyor." Ödüllü startup Unbotify, 2019'da Adjust bünyesine katıldı.

Unbotify, bu alanda bir çözüm. Gerçek kullanıcıların davranışlarına dayalı alet öğrenmesi modelleri meydana getirmek için algılayıcı verilerini doğrudan akıllı telefonlardan alıyor. Bir oyunun hakiki ırk göre nasıl oynandığını öğrenerek, hakiki halk müziği ve botlar aralarında fark yapabiliyor. Ve dolayısıyla da bir oyunun hileciler göre hedeflenip hedeflenmediğini gösterebiliyor.

Rollicks Games Kurucu Ortağı ve Direktörü Burak Vardal; "Oyunlarımızda eğlenceli ve güvenilir bir tecrübe yaşatmak, başarımızda rol oynayan en kayda değer kriterlerimiz oldu. Bunu, botları oyundan uzakta tutarak ve bu şekilde bütün oyuncularımızın, aralıksız büyüyen bir rekabet ortamında benzer kurallar çerçevesinde oyun oynamasını sağlayarak başarıyoruz. Öteki tüm dolandırıcılıklar gibi, fraud'u da tamamen ortadan kaldırabilmek için, itina ile oluşturulmuş üstün sibergüvenlik önlemleri zorunlu. Bu da Unbotify'ın uzmanlık alanıdır."

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER